maandag 28 januari 2008

Kleef

Naar aanleiding van mijn stukjes over zwembad Kleef meldde Marijke Hammann dat ze nog foto’s had van het zwembad. Erg leuk, want foto’s of anischten van Kleef zijn nauwelijks te vinden.
Deze zijn denk ik genomen vanaf de Heussensstraat aan de overkant van het watertje. Rechts van de boom, tegen het gebouwtje aan, verzamelden wij ons totdat de badmeester het sein gaf dat we naar binnen mochten.
Let ook even op de prachtige gedateerde vuilnisbakken op de voorgrond. Men had toen aanmerkelijk minder huisvuil dan tegenwoordig.













Op de volgende foto is het zomer en zien we inderdaad een bescheiden troepje bij de ingang wachten. Rechts en links waren fietsenstallingen. Degene die onbekend is met het zwembad moet het maar van me aannemen: achter al deze gebouwtjes school een buitenbad!
De kenners kunnen deze foto waarschijnlijk wel dateren aan de auto op de voorgrond (waarschijnlijk de reden dat deze foto is gemaakt).













Dank aan Marijke!
Als iemand nog foto’s van het interieur heeft hou ik me aanbevolen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten