zondag 14 januari 2007

De Haarlemmer

Ik ben geboren en getogen in Haarlem. Ik wil graag weten wat er te doen is in Haarlem. Onmisbaar daarbij zijn de Haarlems Suffertjes. Ik wil hier wel even een lans breken voor de Haarlemmer.

Het ene gedeelte, de Stadskrant is de wat saaie kant, maar ook onmisbaar als het erom gaat of je wilt weten of je buurman wel of niet een boom wil kappen, dakkapel gaat plaatsen etc. Draai het krantje om en je komt in het wat frivolere deel, dat gevuld wordt met nieuws als: Lammetjesdrieling in januari, Baby van de week, en , ook buitengewoon belangrijk: De rollatorcheck (helaas, het was gisteren al…). Verder een interview met Jos Ahlers, die ken ik zijdelings, dus kan ik het artikel gelijk op waarheid checken (Ja, klopt voor zover mijn info gaat) en een artikel over redactielid Sonja Kagie. Is dat niet een van de dames die een paar jaar geleden de hilarische poesiealbum-act verzorgden op het Doelenplein bij de opening van de gedichtendag? Ja, inderdaad, ze heeft het al over de a.s. Haarlemse Dichtlijn in mei. Verder lees ik dat Marcel Möring te gast is op de Bakenesser avond en dat de rookvrije disco Swingsteesjun een feestje viert vanwege het tweejarig bestaan. Kijk dàt willen we weten! En dat er ook nog een buhne-, film-, en expositieoverzicht van Haarlem in staat is alleen maar meegenomen. Bovendien zijn ze nooit te beroerd om je eigen aangeleverde stuk te plaatsen, dus, weg met de Nee-Nee sticker! (Hij is trouwens ook gratis af te halen bij o.a. de publieksdienst op de Zijlweg of de Centrale Bibliotheek).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten