dinsdag 3 juli 2007

Mendel

Het is weer de tijd van diploma uitreikingen en eindexamenfeestjes.
In de tijd van deze foto was ik nog lang niet zover. Ik ging naar het Mendelcollege, een openbaring na de lagere school. Zòveel leerlingen, die dan ook nog eens, in mijn ogen, bijna volwassen waren! Heerlijk om niet meer één van de langsten van de school te zijn.
Het Mendel had zo zijn tradities. Elk jaar was er in oktober de Mendeldag, waarin je de leraar in een andere rol kon zien, pannekoeken bakkend achter een kraampje of muziek makend bijvoorbeeld. Op deze foto speelden de leraren toneel en je mocht om ze lachen, ook dàt was nieuw voor brugklassers!
Ik herken er nog maar een paar van: de man met de halve baard, vooraan, is volgens mij meneer Weetink (geschiedenis), daarachter, gezien zijn biologenbaardje mòet wel de handenarbeidleraar zijn die zich later bezig hield met de natuurtuin, Ton Engelman. De lange man daarachter, is dat niet pater Merx? En die vrouw met sluier, ja, dat is zuster Faustina (natuurkunde), ook zo'n icoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten