donderdag 7 februari 2008

Maak dat de kat wijs!

Jaren geleden, ik woonde nog op kamers, kreeg ik een logé. Het was een zwart-witte poes die luisterde naar de naam Carolien. Of beter gezegd, ze luisterde helemaal niet naar die naam. Carolien was een beetje een buitenbeentje. Ze had lange poten waar ze niet zo goed mee overweg kon. Als ze wilde gaan liggen liet ze zich op haar zij vallen in plaats van behaaglijk rondjes te draaien zoals poezen dat doen. Ze liet zich niet lokken of aanhalen en gedroeg zich anders dan de meeste katten.
Op een dag kwam ik in het bezit van een poezenkussen. Carolien was de enige kat in huis die het opviel, ze was er een beetje bang voor. Alle andere katten negeerden het ding.
Ik heb me altijd afgevraagd of Carolien nou zo slim was dat ze zag dat het kussen iets voorstelde, of dat ze zo stom was om te denken dat het een echte kat was…







Geen opmerkingen:

Een reactie posten