woensdag 22 oktober 2008

Bride flight

Ben gisteren naar Bride Flight geweest, de nieuwste veelgeprezen Nederlandse film. Misschien was ik de enige die niet laaiend enthousiast was. Ik ben nooit zo kapot van films waarin de held door verschillende mensen (want verschillende leeftijden) wordt gespeeld, meestal vind ik ze helemaal niet lijken, en dat was in deze film minstens vier maal het geval. Dus de eerste helft van de film moest ik steeds bedenken wie nu wie was in welke tijd. En zeg nou zelf, Waldemar Torenstra lijkt toch echt niet op een jonge Rutger Hauer. Het verhaal: het is in de jaren 50, drie bruiden vertrekken per vliegtuig naar Nieuw-Zeeland om daar herenigd te worden met hun aanstaande. In het vliegtuig ontmoeten zij Frank van Rooij met wie ze alle drie op de een of andere manier veel te maken krijgen in hun leven. Als Frank overlijdt komen de vrouwen naar zijn begrafenis en zien we via flash-backs wat er in hun levens is gebeurd. De verhaallijn is op zich interessant, maar eigenlijk helemaal niet zo goed uitgewerkt. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met Ada als zij terugkeert naar haar man, hoe is ze de tijd doorgekomen die ze is gescheiden van Frank?
De film is wel romantisch en geeft veel mooie beelden van Nieuw-Zeeland, jaren vijftig jurken, oude auto’s en vliegtuigen. Het is beslist geen onplezierige film, maar misschien moet ik het boek maar eens gaan lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten