woensdag 9 december 2009

Boymans van Beuningen

Van de Kunsthal is het maar een klein stukje naar Museum Boijmans van Beuningen. Daar was de tentoonstelling The art of fashion waarin de grenzen van de mode werden opgezocht. Kleding gemaakt van haar, miniatuurherenkleding, een postpapieren jurk en nog veel meer randgevallen.
Nu ik de website bekijk zie ik dat we de helft nog niet hebben gezien, goeie reden om nog eens terug te gaan. Wat ik wel heb gezien was ‘het gat in de grond’ van Maurizio Cattelan, waarvan ik me altijd afvroeg of dat nou een soort gezichtsbedrog was. Maar het is gewoon een echt gat in de grond waar het evenbeeld van de kunstenaar over de rand kijkt, erg grappig.
Maar eigenlijk is het leukste van het museum de garderobe waarbij je zelf je jas op kunt hijsen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten