dinsdag 19 januari 2010

Het geheim van mijn Turkse grootmoeder

Leuk toch hoe je door bloggen weer op nieuwe sporen komt. Zo had ik Het waaien van mijn oma gelezen en daarna tipte Heleen mij over Het geheim van mijn Turkse grootmoeder dat daar wel iets van weg had. En inderdaad heeft het wel wat dezelfde sfeer en dezelfde eenvoudige schrijfstijl.
Hoofdpersoon is Zeynep, een van origine Turks meisje dat zich helemaal Duitse voelt en weinig op heeft met haar familieleden die nog in Turkije wonen. Als haar grootmoeder op sterven ligt gaat ze met haar ouders mee naar Turkije. In die tijd komt ze nader tot haar grootmoeder en ontdekt ze een familiegeheim.
Prettig leesbaar boek dat inzicht geeft zowel in het leven op het Turkse platteland als in dat van de tweede generatie immigranten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten