vrijdag 16 april 2010

Alex van Warmerdam

Schiedam, ik was er nog nooit geweest. Maar gelokt door de tentoonstelling in het Stedelijk Museum over Alex van Warmerdam, is het vandaag toch gebeurd. Nu bleek Schiedam niet echt spectaculair, maar de expositie was de moeite waard. Schilderijen, affiches, beelden uit zijn films en toneelstukken en jawel, zelfs een lapje stof van de jurk uit De Jurk. Daar zou ik dolgraag een couponnetje van willen hebben….
Ik heb al zijn films gezien, dus er was veel te herkennen, maar ik kwam er ook achter dat ik daarentegen weer veel toneelstukken heb gemist, jammer!
Het Stedelijk Museum van Schiedam is op zichzelf wel een bezichtiging waard, aparte entree, bijzondere tegeltjes in de w.c., rubberen wasbakjes en grappige logo’s op de toiletten en de liften.

2 opmerkingen:

  1. Is die stof nog ergens te koop? Lijkt me fantastisch om daar een... jurk van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou het niet weten, heb het verder nooit ergens gezien.

    BeantwoordenVerwijderen