zondag 30 september 2012

Haarlemse Helden

Eigenlijk was alles de moeite waard wat ik gisteren gezien heb bij de Haarlemsche Helden in het Patronaat. Sue the Night vond ik prachtig, drie meisjesstemmen bij elkaar, originele liedjes. Dan Good Meat, die erg aan de Doors doen denken, maar dat vind ik nou net leuk, geweldig die stem uit dat iele zangertje. Vervolgens Bat Country, die nog steeds één been in het Haarlemse heeft staan, een van hun beste concerten volgens hun trouwste fan R. Verder eindelijk de Marginalen gezien, leuk! Een beetje een kruising tussen de Kift en Tom Waits en met veel vuur gebracht. Grappig ook, bijvoorbeeld het nummer Constipationblues en een hilarisch liedje over een geleend boek dat niet werd teruggebracht. (iets met woest en Proust...). Als afsluiting (voor ons dan) de vrolijke ska van the Bouncers.

1 opmerking:

  1. "Op zoek naar De verloren tijd / Ik werd al aardig woest / Nog steeds was ik mijn deeltje kwijt / Uit het werk van Marcel Proust" - uit Boekenkennis, een eigen werkje. Het refrein van dit lied verandert mee met de ontwikkeling van het verhaal (dit is het tweede refrein). Bedankt voor je enthousiaste woorden!

    BeantwoordenVerwijderen