zaterdag 24 februari 2007

Boek te vondeling

Vanmorgen heb ik mijn gevonden boek weer losgelaten. Best leuk om te bedenken waar ik dat zou doen. Maar door de regen vanmorgen vielen alle buitenlocaties als terrasjes, de Hout, de trappen van het stadhuis of aan de voet van Loutje al af. Uiteindelijk ben ik naar het station gegaan en heb het op een bankje neergelegd. Uiteraard wilde ik weten hoe het verder ging met mijn boek, dus achter een prullenbak ben ik op de loer gaan liggen. Eerst verscheen er een oude man met een pet die direct naar het bankje stevende toen hij zag dat er iets was achtergelaten. Zou hij wel internet hebben dacht ik nog bezorgd, want de vinder moet natuurlijk wel mee doen aan de bookcrossing regels en het boek registreren. Maar loos alarm, het boek was hem niet interessant genoeg en hij voegde zich weer bij zijn groepje. Daarna namen twee meisjes plaats op het bankje. De oudste begon geïnteresseerd te bladeren. Ondertussen werd ik afgeleid door twee Bromptonberijders die een staaltje fiets-in-klap-kunst weggaven. De trein kwam en vertrok weer en daar lag het boek nog steeds! Verdorie, ik wilde toch wel weten hoe het afliep, maar dan moest ik wel weer een kwartier wachten tot de volgende trein weer geweest was. Eigenlijk was ik dat wachten nu al beu, dus toen ik zag dat een donkere vrouw met een mutsje op de achterflap begon te lezen vond ik het welletjes. Adieu Sterremeer!
Maar voor spion ben ik niet in de wieg gelegd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten