zondag 4 februari 2007

Crayenburgh

Al een tijdje ben ik het bezit van deze prachtige ansicht:

Op de achterkant staat: Haarlem, Huize Crayenburgh, Crayenesterlaan 136. Er staat zelfs nog een heel antiek telefoonnummer op. Hoe zou het huis er nu bij staan?

Zo dus:

Eigenlijk nog wel prima, alleen met wat minder sprookjesachtige kleuren. Het is ook niet meer nr. 136, de nummering van de Crayenestersingel is kennelijk aangepast aan de latere bebouwing. En het water waar het aan ligt is niet de Crayenestersingel wat ik aldoor dacht, maar het Spaarne. Ik ben er dus in mijn leven al zo'n duizend keer langsgereden!

1 opmerking:

  1. Beste mensen, dit huis is eigendom geweest van mijn tante,er was een verzorgingshuis in voor mensen die iets meer geld hadden als normaal. Zij is begonnen in een huis er naast met de naam Huize WIK!
    Mvg H v d Vegte

    BeantwoordenVerwijderen