maandag 7 mei 2007

Zwemmen

Sinds ik weer in de Houtvaart zwem denk ik wel eens terug aan zwembad Kleef, waar ik vroeger vaak kwam. Ik heb daar nog geen enkele foto van kunnen terugvinden. Wel van het Sportfondsenbad, waar wij in de 5e klas schoolzwemmen kregen. Ik vond het niet echt fijn. In een oude grijze stadsbus gingen we er heen (ik werd altijd misselijk). Dan het zenuwachtige opschieten met omkleden, de chloorlucht die er hing, het gegalm van kinderen en badmeesters. Bibberen aan de kant als je in de rij moest staan, de tochtige gangen. En dan weer omkleden, met je vochtige benen in een maillot proberen te komen, snel, want de bus wachtte niet! En dan op de terugweg wéér misselijk. Gelukkig heb ik er wel zwemmen geleerd. Ik was reuze trots op mijn eerste echte diploma!
Het zwembad is trouwens ontworpen door van Lochem. Toen het in 1992 werd afgebroken verwachtte ik een groot gat in de grond, maar het bleek gewoon een bak òp de grond te zijn geweest. (Logisch, je moest ook altijd een trap op).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten