donderdag 29 november 2007

Ko de Boswachter

Vanmorgen flitste hij plotseling weer even over het scherm: Ko de Boswachter, een geweldig leuke televisieserie uit de jaren 90. Mijn kinderen vonden het wel aardig, maar ik genoot met volle teugen: Ko (Burny Bos) 'woont' in een geweldig campy decor, een kitscherig boswachtershuisje, als een soort uitvergrote koekoeksklok, met hertenkoplampjes en ruwhouten stoeltjes. Hij beleeft avonturen met zijn vriend Anton Gleuf, een bijna maniakale postbode, geniaal gespeeld door Paul Kooij. Af en toe figureert er nog iemand in een gastrol, niet de minsten, bijvoorbeeld Annet Malherbe of Beppie Melissen. Ko vertelt over dieren en Anton Gleuf behandelt de binnengekomen post. De begintune is trouwens ook bijzonder passend, klik op het filmpje hieronder.
Als ik het nu terugzie vind ik het nog steeds geweldig, helemaal goed!
Vanmorgen gezien op één of ander duister kanaal van UPC? rond half tien. Morgen weer? Geen idee, ik heb gelukkig nog de video!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten