maandag 20 mei 2013

Dik tevreden

In de treincoupé, aan de andere kant van het gangpad, zaten een man en een vrouw. Ze waren allebei dik. Behoorlijk dik, samen al snel goed voor zo'n 300 kilo. Onmiddellijk was ook duidelijk waardoor dit kwam. De vrouw zocht in een grote plastic voorraaddoos snoepjes uit. Ze maakte er twee bergjes van op het tafeltje tussen hen in, een voor haarzelf en een voor de man. Er lag ook een derde bergje. Er kwam een meisje bij ze zitten, mobieltje aan het oor. Ze had een gemiddeld maatje. 'Ik heb snoepjes voor je neergelegd', zei de vrouw. Het meisje reageerde niet zodat de vrouw zich gedwongen voelde om het nog een paar keer te zeggen. Al telefonerend schoof het kind de snoepjes haar mond in. Gefascineerd sloeg ik het allemaal stiekem gade. Tevreden pakte ik mijn bescheiden doosje tictacs en stopte er twee van in mijn mond. Ik voelde me zeer slank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten