donderdag 14 april 2016

Kovacs

Ik leerde haar muziek pas kennen via de trailer van De Helleveeg, daar viel ze meteen op met het nummer Diggin'. Ik heb het over Sharon Kovacs, bekend onder haar achternaam. Maar blijkbaar was ik de laatste in Nederland want toen ik ging zoeken of ze wie weet wel eens in de buurt zou optreden was het concert dat ze gaf in Patronaat helaas al stijf uitverkocht.
Nu moest ik me tevreden stellen met een documentaire die over haar gemaakt is: Wolflady. Deze titel verwijst naar de bontmuts met oortjes die ze vaak draagt. In deze film zien we haar haar opnames maken in Cuba, examen doen voor de popschool in Eindhoven, overleggen met haar producer Oscar Holleman en een contract tekenen in Hamburg. Ze voelde zich altijd anders dan anderen en dat is de reden waarom ze haar haar zo kort heeft. Heel veel kom je eigenlijk niet te weten behalve dat ze bij tijden onzeker is en dat muziek haar alles is. Haar stem is diep en haar accent vreemd on-Nederlands. De liedjes die ze zingt doen denken aan Amy Winehouse, soms omlijst met strijkers, echt prachtig.
Een belofte voor de toekomst, kijk en luister zelf maar: Wolflady.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten