donderdag 25 september 2008

Maxima

Ik had toch stiekem wel op een uitnodiging gehoopt voor de opening van de Stadsschouwburg als cultuurpromotor en royaltysmuller zijnde, maar nou ja, je kan niet overal bij zijn! Nu doe ik het maar met de foto’s van Maxima’s eerdere bezoek aan Haarlem, tijdens haar verlovingstournee.
Het was op 1 november 2001, heel Haarlem was op de been om een glimp op te vangen van het koninklijk stel (of om een oranje paraplu te scoren die het Haarlems Dagblad uitdeelde). Na een korte (en snelle, voor je het wist waren ze al voorbijgezoefd) rijtoer via de Wilhelminastraat kwamen ze aan op de Grote Markt. Daar had Leny van Schaik een lied ingestudeerd met het Haarlemse volk en er, op zijn Leny’s, een grapje in verwerkt: bij een bepaald woord zouden alle aanwezigen tegelijk de paraplu opsteken. Dat fragment heb ik slechts een keer teruggezien op de televisie: geweldig!
Na afloop gonsde het in heel de stad: heb jij haar nog gezien? Arme Willem-Alexander telde totaal niet mee.

Geniet mee van de foto’s.


Ik zie hier trouwens dat ik allang een foto heb van Maxima en de schouwburg…


Zoekplaatje: waar is het paar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten