woensdag 1 oktober 2014

Buy nothing new maand

Vandaag is het 1 oktober en begint voor de derde keer de Buy nothing new maand. Een uitdaging om een maand lang niets nieuws te kopen maar het te stellen met lenen, ruilen, huren of delen. Wat levert het je op? Een gevulde portemonnee, herontdekking en herwaardering van je eigen spullen, veel creativiteit en veel vrije tijd. Bovendien een goed geweten omdat je hierdoor meewerkt aan minder vervuiling en minder verspilling van grondstoffen. Eten, drinken, cosmetica en medicijnen mogen wel aangeschaft worden.
De Buy nothing new maand is in het leven geroepen om mensen bewust te maken van de hoeveelheid spullen die ze al bezitten en die ze, vaak gedachteloos, aanschaffen. Ik heb me opgegeven via de website en krijg in ruil daarvoor tips*) en aanmoedigingen. Nu ben ik zelf niet zo heel koopziek en hou erg van kringloopwinkels dus ik verwacht geen grote problemen maar je weet het maar nooit. Misschien zie ik uitgerekend nu dé winterjas, ja en wat dan? We zullen het zien.
De website is leuk om rond te snuffelen: http://www.buynothingnew.nl/.
*) Bijvoorbeeld: draag de hele week iets wat je al een jaar niet hebt aangehad, waardoor je weer met een nieuwe blik in je kledingkast kijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten