dinsdag 13 oktober 2015

Quiz

'Heeft u boeken van Jan Simmers?' De vraag komt van een groepje zestigers, een stuk of drie echtparen lijken het op het eerste gezicht. Ik zoek in de catalogus en er verschijnt inderdaad een treffer. 'Mag ik dat even vastleggen?' vraagt één van de mannen terwijl hij het scherm fotografeert. Opgewonden drommen de anderen al kreetjes slakend om mij heen. Zoveel enthousiasme maak je niet vaak mee. 'Het is voor een quiz' lichtten ze toe. Aha.
Ik bied aan even mee naar het souterrain te lopen om het boek te zoeken en als een staart volgen ze mij de trap af. Zelfs mijn zoekactie in de kast wordt op camera vastgelegd en het boek wordt bekeken en doorgegeven. Dan trekken ze weer verder, op naar de volgende opdracht.
Zouden ze gewonnen hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten