maandag 21 november 2016

De zevende hemel

Het is een nieuwigheidje in de Nederlandse filmwereld: een film waarin de spelers plotseling in zingen uitbarsten, zoals in de film Mama Mia. Ik verwachtte er niet veel van, maar het viel alles mee. De film De zevende hemel opent met een zingende en gitaarspelende Huub van der Lubbe (waar ik fan van ben), die verder niet meespeelt. Het verhaal gaat over een zieke moeder die samen met haar man een restaurant drijft, een rol van Henriëtte Tol en volgens mij heeft ze de laatste jaren steeds deze zelfde rol in allerlei series. Ze wil in haar laatste levensdagen graag haar familie bijeen hebben en uiteraard gaat dat niet zonder slag of stoot maar lukt het uiteindelijk toch. Enfin, een film gelardeerd met zingende acteurs dus: Thomas Acda, Noortje Herlaar en Jan Kooiman, waarvan we weten dat ze aardig kunnen zingen. Een verrassing was voor mij Halina Reijn, heel goed bij stem. Enfin, door de liedjes en al die huilende mensen in de film werd ik er helemaal in meegesleept.
En ik voorspel het hier alvast, dit wordt dé trend: Nederlandse films met zingende acteurs erin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten