maandag 18 augustus 2008

Stripmuseum Groningen

Ik was in Groningen en heb daar even het Stripmuseum aangedaan. Het was leuk, maar niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Of het nou kwam door de entree die het museum deelt met MacDonalds, waardoor je denkt, hier kan het niet zijn, of door de striptekenaars die belicht werden, nogal willekeurig leek het, ik weet het niet. Er waren best hele leuk dingen bij, zoals de verzameling plakboeken met uitgeknipte krantenstripjes, het decor op kamerformaat van een scene uit Jan, Jans en de kinderen waar je mee op de foto kon, een diorama met Eucalypta, het dartbord met kabouterpijltjes van Mark Retera en de vergelijking tussen strips en afbeeldingen uit de oudheid. Er was veel informatie te vinden over allerlei tekenaars, maar op de een of andere manier leek het wat magertjes. Van de museumwinkel werd ik ook niet echt hebberig.
Ik zou niemand aanraden er helemaal voor naar Groningen af te reizen, maar als je er toch bent, ga dan zeker kijken, daar is het leuk genoeg voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten