maandag 9 november 2009

Boekkunstbeurs

Gisteren voor het eerst naar de Boekkunstbeurs geweest in Leiden. Ik had niet zo'n idee wat ik ervan moest verwachten, maar papier is altijd leuk natuurlijk. Het bleek een walhalla voor de boekbinder te zijn, waar je allerlei soorten papier kon kopen, leer om je boeken in te binden, stempels en cliché's en wat je verder maar niet kon bedenken om je eigen boeken te maken. Er werden ook demonstraties gegeven. Mijn 'eigen' leraar papier maken Akira Matsumoto was er op zijn eigen enthousiaste wijze in de weer, iemand anders gaf een demonstratie papiermarmeren, er werd gekalligrafeerd en uiteraard werd er op kleine handpersjes gedrukt. O ja, iemand zat doosjes te vouwen van pagina's uit tijdschriften, heel simpel, maar o zo leuk en ik zag ook enveloppen zoals ik ze zelf ook altijd maak, ook van oude tijdschriften. En uiteraard kon je er de prachtigste boekjes kopen.
Kortom, ik heb er lopen watertanden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten