donderdag 8 april 2010

Mannen die vrouwen haten

Ben toch maar begonnen in de Milleniumtrilogie van Stieg Larsson. Na de films te hebben gezien had ik het gevoel dat ik wat miste dus vooruit maar. Het viel mee, het dikke boek van ruim 500 bladzijden had ik in zo'n twee dagen uit, het leest erg vlot. Het zijn eigenlijk twee verhalen: journalist wordt aangeklaagd voor smaad en krijgt een korte gevangenisstraf en in het andere verhaal wordt dezelfde journalist gevraagd de verdwijning (35 jaar geleden) van een meisje op te lossen. Wat mij betreft had Larsson zich mogen beperken tot het laatste verhaal, dat was genoeg geweest. Het eerste verhaal over de corrupte Wennerström firma vond ik oninteressant en door alle zakelijke besognes nogal ingewikkeld.
Het boek geeft wel veel meer informatie dan de film. Ik snap nu tenminste ook waar Lisbeth Salander haar geld (in deel twee) vandaan haalde...
Nu misschien toch maar weer de DVD bekijken met de wetenschap die ik nu heb. Je blijft wel aan de gang zo...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten