dinsdag 1 februari 2011

2000 doos

Ooit, voor de eeuwwisseling (oma vertelt...) toen iedereen in de ban was van het jaar 2000, bedacht ik me dat het leuk zou zijn voor later om een doos te vullen met een plakboek en dagelijkse (papieren) zaken en die tien jaar later weer te openen. Zo gezegd, zo gedaan.
Het hele jaar 2010 dacht ik wel af en toe aan de doos, maar ik kwam er niet eerder toe om hem te openen dan vandaag.
Ik bleek veel meer in het plakboek te hebben opgeschreven dan ik me kon herinneren, niet alleen wie onze buren toen waren, maar ook met wie de kinderen in de klas zaten, hoe de mode was en wat voor elektrische apparaten we toen in huis hadden. Zo lees ik nu dat we toen 'slechts' één computer hadden en één televisie. Verder hadden we twee walkmans, één voor cassette en één voor CD's, apparaten die nu alweer antiek zijn. Ook hadden wij nog geen mobieltje, maar in de brugklas van mijn oudste zoon hadden al drie kinderen er eentje. Een wasdroger, vaatwasser of auto hadden we toen niet en nu nog steeds niet, maar daarin zijn we geloof ik nogal uitzonderlijk. Verder lees ik in het plakboek dat de 6.000.000.000ste mens is geboren, het Patronaat is nog niet verbouwd, de Toneelschuur zit nog lekker in de Smedestraat, de euro is nog niet ingevoerd en er is nog geen parkeervignet. Onze huiskamer was toen ook al kleurig geschilderd en ik zie dat ik toen ook al sportte bij Kenamju.
Leuk en nostalgisch om dat allemaal weer terug te lezen, alleen moet ik nu wel weer een nieuw plakboek maken natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten