zondag 12 oktober 2014

Even een kaartje posten

Stel, je ome Jan is jarig. 86 wordt de lieverd maar hij woont aan de andere kant van het land zodat je niet in de gelegenheid bent om even langs te wippen. Maar wacht, je hebt nog een passend felicitatiekaartje liggen waar je wat lieve goed gemeende woordjes op schrijft. Argeloos werp je de kaart in de dichtst bijzijnde brievenbus en je ziet nog net dat de post op woensdag ná 18.00 uur wordt opgehaald. Dat komt goed uit, dan kan de kaart op tijd op plaats van bestemming zijn, namelijk donderdag. Wie schetst  je verbazing als je vrijdag weer iets op de post wilt doen en je hand in de gleuf van de brievenbus op een dikke laag post stuit. Hiertussen ligt hoogstwaarschijnlijk de kaart voor ome Jan. De bus vermeldt nog steeds dat er woensdag na 18:00 uur geleegd wordt. Maar wannéér na woensdag ga je je afvragen? Zaterdag is de situatie nog steeds hetzelfde en besluit je een klacht in te dienen. Zondagochtend is er nog steeds niets gebeurd.
Enfin, de moraal van dit verhaal: bel maar even op naar je ome Jan en gooi nooit je post in een brievenbus zonder eerst even rond te tasten naar de hoogte van de poststapel. En zeker niet in de bus in de Alexanderstraat hoek Wilhelminastraat.

4 opmerkingen:

  1. Dit is mijn vaste brievenbus, dus ik ken 'm wel een beetje... Omdat er veel bedrijven in de omgeving zijn, zit ie vaak berstensvol. Soms al rond het middaguur. Daarom is er rond 14 uur op werkdagen een tussenlichting. Ook in het weekend zie je wel eens mensen een Dirktas vol enveloppen erin proppen. Dus dat je bij herhaling geconstateerd hebt dat ie vol is zegt niet veel. De kaart aan Oom Jan hoeft er niet meer tussen te zitten. Mijn hypothese is dat de lichtingsindicator lam/kapot is. Als echter jouw interpretatie juist is, is dat niet leuk want dan zijn 3 poststukken, die ik er donderdag heb in gestopt, nog niet aangekomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Harry, ik hoop dat je gelijk hebt. Mijn correspondentievriendin ontvangt de laatste tijd wel opvallend vaak mijn brief pas enkele dagen later dan gepland.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij had jij gelijk! Een van de boeken die ik donderdag verstuurd heb, is pas gisteren gearriveerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met een beetje pech zijn die andere poststukken óók veel te laat gearriveerd.... Margreet

    BeantwoordenVerwijderen