donderdag 25 februari 2016

Titi Zaadnoordijk

Titi Zaadnoordijk maakt tekeningen en lino's die zich kenmerken door een duidelijke snelle lijnvoering. Ze tekent mensen en dieren en soms gebruikt ze rijgsteekjes in haar werk of plakt ze er gekleurd papier in. Een expositie van haar werk is nog een paar dagen te zien in Overspaarne, het tehuis voor demente bejaarden, en daar zeer goed geheim gehouden. Gelukkig heb ik een informant in Friesland, waar Titi zelf ook woont.
In de drie lange gangen van de benedenetage hangen zo'n 100 (!) werken. In de hal een mobiel, gemaakt door Titi en beschilderd door de bewoners ter ere van de opening van de tentoonstelling.
Naast plat werk maakt Titi ook dieren van krukjes, elegant en grappig.
Op de foto twee werken uit de serie: Beschermengelen.

4 opmerkingen:

  1. grappig dat zij nu exposeert in waar ik zo'n 35 jaar geleden gewerkt heb!! margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nu ik in Friesland woon , ben ik eens langs haar atelier hier gefietst... Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgende keer naar binnen gaan, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha taalvautje meinerzeids :) ik bén ook binnen gegaan, kreeg een rondleidng, leuk gesprek, lekker rondgeneusd, kartjrs gekocht ( leuke!) mocht zelfs mijn e-fiets even bijladen , 'toiletteren', én werd uitgezwaaid toen ik weer verderging!! margreet

    BeantwoordenVerwijderen