maandag 26 december 2016

Jubileum

Zoals elk jaar ben ik ook nu weer de verjaardag van mijn blog vergeten. En dat is toch jammer want Wilikditwel is onlangs 10 jaar geworden! Wie had dat gedacht? Ooit begonnen in opdracht voor een cursus 'digitaal medewerker' en met geen flauw idee waarover te schrijven is het uitgegroeid tot mijn eigen digitale archief. Zoals ik vroeger in mijn fotoalbums keek op zoek wanneer een bepaalde gebeurtenis had plaatsgevonden, zo kan ik dat nu in mijn blog doen.
Wat heeft het mij gebracht? Een flinke stimulans om erop uit te gaan, over drempels te stappen waar ik eerder nooit over heen durfde, letterlijk, omdat ik er persé een stukje over wilde schrijven. Ik vond vele culturele pareltjes, in Haarlem maar ook elders in het land en merkte dat, als je er maar op let, er van alles te ontdekken valt, zelfs of juist ín de stad waarin je je hele leven woont.
Verder bracht het me enkele fans, zoals een klant in de bibliotheek die ontdekte dat 'ik het was' van Wilikditwel en enthousiast meldde dat ze mijn blog altijd las. En wat bescheiden erkenning in de vorm van enkele boeken die een foto van mijn blog gebruikten (met bronvermelding, jaja) en zelfs iemand  die een foto wilde kopen voor een flyer, (voor € 7,50 maar toch...).
In de afgelopen tien jaar heb ik verschillende digitale camera's versleten, ben ik overgestapt op de smartphone en gebruik nu ook Instagram en Facebook. Langzaam maar zeker ben ik ook een klein beetje blogmoe geworden merk ik omdat veel dingen zich herhalen en ook omdat ik inmiddels ben overgestapt op het ambachtelijke getekende dagboek, de cirkel is bijna weer rond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten