woensdag 26 juli 2017

Fietsrouteknooppunten

Een tijdje geleden was ik een weekend in Deventer en fietste daar vrolijk rond. Ik dacht een leuke route rondom Deventer te hebben uitgedacht en had de nummers van de knooppunten genoteerd. Maar tot wel drie keer toe klopte er niets van de bewegwijzering. De eerste keer denk je nog, ik zal het wel verkeerd hebben opgeschreven, maar bij het tweede bord merkte ik dat de nummers die ik volgde helemaal niet op de kaart stonden (de kaart dus die bij het knooppunt staat). Dus ik paste de route aan maar bij het volgende bord was het hetzelfde verhaal. Het was echt om heel kregel van te worden.
Eenmaal thuis heb ik mijn probleem gemeld bij meldsysteem Nederlandfietsland. Ik kreeg snel antwoord. Het meldsysteem had de boel opgelost!

Opgelost: Op dit moment worden de nieuwe panelen (met kaartbeeld) op de knooppunten geplaatst, waarmee de actualisatie van het fietsnetwerk in Salland (gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte) is afgerond. Dit was voorheen knooppunt 79 en is nu knooppunt 76 geworden. Het nieuwe informatiebord voor knooppunt 76 wordt hier dus geplaatst of is intussen geplaatst. 
De nieuwe fietskaart is sinds een maand verkrijgbaar bij de VVV's en Tourist Info Punten.

Knooppunt 79 hebben ze veranderd in 76. Ja, geen wonder dat ik er niets van snapte. Wel een heel aparte manier van dingen oplossen. En alle kaarten en boekjes die in omloop zijn kloppen dus niet meer. Nergens staat iets te lezen over deze veranderingen dus alle fietsers na mij met een oud boekje of een oudere kaart staan op dezelfde manier te hannesen. Nou voor mij is het onbegrijpelijk,maar u bent gewaarschuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten