donderdag 10 mei 2007

Vroom & Dreesman

Het was niet mijn meest favoriete winkel de laatste tijd, Vroom & Dreesmann. Mijn geliefde schriftjes en bloknotes waren al lange tijd weggestopt in de kelder, waar duisternis heerst en waar je altijd in je eigen licht staat als je iets wilt bekijken. Je zult er maar werken! En toen ze het aantal kassa’s ook nog halveerden kwam ik er bijna nooit meer.
Maar misschien komt daar nu verandering in want er waart een nieuwe geest door het warenhuis. Na ik weet niet hoeveel jaar kun je behalve op de bovenste etage ook weer op de andere afdelingen uit een raam kijken. Het is nog wel even zoeken, maar het is wel een aangename verbetering. Het is altijd prettig om wat mijmerend uit het raam te kunnen staren over pannendaken heen en je dan af te vragen waar je nu eigenlijk op uitkijkt. Zo zal meneer Vroom het wel niet bedoeld hebben, maar alla.
Dit is het uitzicht vanaf de eerste of tweede etage, rechts de achterzijde van de Gierstraat denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten