maandag 28 september 2009

Bimhuis

‘t Is dat mijn buurman er meespeelde anders was ik werkelijk niet op het idee gekomen om gisteren naar het Bimhuis te gaan voor de CD presentatie van Theo Loevendie. Ik ben niet zo jazz-onderlegd, ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet op welk instrument Theo nu speelde, was het een klarinet of een sopraansax? In ieder geval speelde Martin van Duynhoven drums, Arjen Gorter bas en Hans Dulfer tenorsax. De muziek was jazz van het soort dat ook ik begreep, met een kop en een staart, dus goed te verteren. Theo (79!) stond zijn mannetje, schrijver en jazzliefhebber Bernlef overhandigde de eerste CD (Mandela/Chess!) en Hans Dulfer wilde nog even kwijt dat hij in zijn jonge jaren alleen mee mocht spelen met de groten omdat hij een auto had en zij niet. En dat allemaal in het fraaie Bimhuis met dat schitterende uitzicht!
(Rara, wie is nu mijn buurman...)

1 opmerking: