maandag 15 juli 2013

Jongen in jurk

Ik heb gisteren mijn allereerste e-book gelezen en voel mij reuze hip. (Nou ja, hip, hip, mijn ouders van 80 zijn eigenlijk veel hipper want zij lezen al minstens een jaar hun boeken op de e-reader).
Via vakantiebieb.nl kun je de app downloaden en kiezen uit zo'n 25 titels voor in de vakantie, hartstikke handig, het lukte mij heel vlotjes.
Ik las Jongen in jurk van David Walliams (bekend van comedyserie Little Britain). Een origineel en grappig jeugdverhaal in de trant van Roald Dahl. Ook de tekeningen droegen bij aan het Roald Dahl-gevoel, die zijn namelijk van de hand van Quentin Blake. Dennis, een 12-jarige jongen houdt van voetbal maar is ook nogal geïnteresseerd in mooie japonnen. Hij smult van de nieuwste Vogue, tot grote ergernis van zijn vader. Vriendin Lisa die de liefde voor mode met hem deelt haalt hem over om in een jurk naar school te gaan, onder het motto, waarom zouden alleen vrouwen zich mooi mogen aankleden. Helaas valt dat niet in goede aarde bij de schooldirecteur. Dennis wordt geschorst en mag ook niet meedoen aan de voetbalfinale. Lisa verzint een list waardoor de finale wordt gewonnen en de directeur in zijn hemd staat. Origineel gegeven en vlot verteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten