dinsdag 17 juli 2007

Ja zuster, nee zuster

Dit blikje is van mijn oma geweest. Zij bewaarde daar veiligheidsspelden in en dat doe ik nu nog steeds.
Toen ik voor het eerst naar de film Ja Zuster, Nee Zuster keek was ik blij verrast! Daar was mijn blikje in een soort hoofdrol. De professor bewaarde daar namelijk zijn pilletjes in om de boze buurman te temmen! Het was natuurlijk niet echt mìjn blikje, maar toch! Het is trouwens een geweldig leuke film waarin alles klopt. Niet alleen appelleert het aan nostalgische jeugdgevoelens, maar het verhaal is grappig en vrolijk, de decors zijn precies net-niet-helemaal-echt genoeg, de kleuren zijn fantastisch, de liedjes wil je nog eens en nog eens horen en ga zo maar door. Leuk dat Hetty Blok (de zuster Klivia uit de TV-serie) nog heel kort in beeld verschijnt en verder zijn acteurs zoals Loes Luca, Beppe Costa en Paul de Leeuw gewoon helemaal geknipt voor hun rol. Het allermooiste is natuurlijk Paul Kooij als Buurman Boordevol, die zoals Loes Luca vertelt bij de ‘extra’s’, in zijn rol blééf als de opnames allang klaar waren!
DVD tip voor een regenachtige vakantiedag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten