zaterdag 19 april 2014

The Stranglers

The Stranglers, wereldberoemd in de jaren tachtig. Ze traden gisteren op in een bomvol Patronaat, gevuld met voornamelijk vijftigers. Naast de Nederlandse fans was er een ook een flinke delegatie van de Engelse fanclub aanwezig. Het grootste deel van de nummers was oud, erg leuk om Golden Brown, Into the sun en No more heroes nu eens live te horen spelen, maar ik vroeg me wel af hoe dat moest zijn om die 35 jaar oude nummers nog steeds te moeten spelen. Enfin, ze hadden er plezier in, dat moet gezegd, het zo'n twee uur durende concert zakte nergens in. En spannend om zo'n heel oud nummer als Walk on by (Dusty Springfield) te horen, op zijn Stranglers natuurlijk...

1 opmerking:

  1. Wow, the Stranglers, dat die nog steeds bestaan en muziek maken!
    En nog altijd hetzelfde logo / lettertype. Leuk.
    Ineens gaan er laadjes open. Het allerlaatste deel van 'Down in the sewer' - het orgelriedeltje wat ik graag (op piano) naspeelde. 'The Raven', hun latere album (volgens diehards geen echte punk meer, maar ik vond 't toen mooi, vooral de LP-hoes). En ja, Golden Brown, hun hit, waarvan ik als 16-jarige geen flauw benul had waarover 't ging (dat zal de 16-jarigen van vandaag niet snel gebeuren :-).

    'Walk on by' stond vroeger ook op hun repertoire. M'n broer - die overigens meer van funk en Fleetwood Mac (Stevie Nicks) hield, terwijl ik juist die duistere muziek graag hoorde - had 'Walk on by' op een single - wit vinyl nog wel, wat we erg bijzonder vonden in die tijd.
    Dat 'Walk on by' eigenlijk van Dusty Springfield was wist ik niet. Weer wat geleerd. Dankjewel, ook voor de leuke foto, Lidia!

    BeantwoordenVerwijderen