donderdag 12 juni 2014

Ype Driessen

Vroeger zag je het veel: de fotostrip, maar dan in de trant van de Bouquetreeks. De fotostrip van Mannetje en Mannetje die ik jaren geleden ontdekte was andere koek en tijdens de laatste Stripdagen kwamen daar de strips van Ype Driessen bij. Volgens zijn website heeft Ype Driessen het medium fotostrip aan de vergetelheid onttrokken en er een geheel eigen humoristische draai aan gegeven. Nou, dat klopt, de strips zijn wisselend melig tot erg grappig. Bovendien zijn ze autobiografisch, de serie Ype en Willem gaat over Ype's eigen leven en zijn relatie met Willem. Ook toen dat uitging bleef Ype doorgaan met zijn strip en nu ben ik dus in het bezit van een gesigneerde uitgave van Uit! Ype voert ook constant zijn familie en vrienden op en als dat echt zijn ouders zijn die meedoen in de strips vind ik dat helemaal ontzettend grappig.
Toen Ype mijn boekje signeerde realiseerde ik me dat hij natuurlijk helemaal niet kan tekenen, vandaar de fotostrips...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten