woensdag 19 november 2014

Dag vuilnisman

De vuilniswagen. Jaren reed hij wekelijks door onze straat om de vuilniszakken op te halen. In een ver verleden stond ik er elke week naar te kijken vanachter ons raam met mijn toen tweejarige zoontje. Hij vond het geweldig zo'n grote wagen die even pas op de plaats maakte voor ons huis en al die sterke mannen die de zakken luchtig in de bak zwiepten. Verlegen zwaaide hij dan naar ze en ze zwaaiden altijd terug. Ook naar mij, de moeder in badjas en met slaaphaar. Wat ik daarvan moest vinden wist ik nooit zo goed.
Maar al dit is verleden tijd. Zoon is groot en de vuilniswagen rijdt niet meer door de straat. De Leidsebuurt doet mee aan de mode van de ondergrondse vuilcontainer. Geen opengereten zakken meer, geen vuil door de hele straat en geen gezwaai meer naar de vuilnisman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten