zondag 18 mei 2008

Vijfhoekkunstroute (3)

Wat is het toch leuk, zomaar een huis binnen te wandelen, een beetje rond te kijken naar de tentoongestelde schilderijen of beelden en een kletspraatje te maken met de bewoners, of andere aanwezigen. Je 'doet' dan de Vijfhoekkunstroute, maar ondertussen (en ik ben vast niet de enige) is het heel leuk om een beetje te gluren hoe andermans tuin, keuken en huiskamer eruit zien. En wat een leuke huizen staan er in de Vijfhoek! Als ik al niet zelf een huis naar mijn zin had, kreeg ik nu acuut verhuisplannen...

Trouwens, de geborduurde schilderijtjes blijven me achtervolgen, nu weer op Place du Tertre/Sophiaplein, waar Gerrit van Dijk uitverkoop/uitdeling/ruilbeurs hield. Ik heb stand gehouden en niets meegenomen!

Na de vijfhoekwandeling belandden we in de Jopenkerk waar het Ampzing Genootschap zich sterk maakte voor het Haarlems lijflied. Ter opfrissing, (en nu àllemaal...) luister hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten