donderdag 15 mei 2008

Vijfhoekkunstroute

Gek, ik kan in het Haarlems Dagblad niets terugvinden over de Kunstlijn in de Vijfhoek*, maar misschien heb ik er glad overheen gekeken. Enfin, dan zal ik hier maar wat reclame maken.

Kleinschalig en gezellig, dat is de Vijfhoekkunstroute. Overal in de Vijfhoek wordt dit weekend geƫxposeerd. In de Nieuwe Kerk, in de hofjes, in ateliers en in door vrienden beschikbaar gestelde woningen kan het publiek een kijkje nemen. De eerste keer dat het evenement plaatsvond stond er bij elk open huis een bezem buiten, als teken van gastvrijheid. Ik weet niet of dat dit jaar weer zo zal zijn, maar het was wel handig.
Een nieuwtje dit jaar is de kunstruilbeurs die zal plaatsvinden op het Sophiaplein. Een initiatief van De vrienden van genootschap Badmutsz onder het motto: Kunst van en voor het Volk. Hier kunt u uw Huilend Zigeunerjongetje inruilen tegen bijvoorbeeld een felbegeerd kunstwerkje van Cecile Dreesman, en dat met gesloten beurs.

De opening van de kunstroute is vrijdag a.s. om 19.30 uur in het Proveniershof.

*Naschrift: ja, ik keek met mijn neus, maar ik verwachtte ook minstens een dubbele pagina in het Uit-katern...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten