dinsdag 12 februari 2013

Straatjournaal

Hij stond vandaag extra enthousiast te wapperen met zijn krantjes, 'mijn' verkoper van het Straatjournaal die ik altijd voor de Hema tref. 'Ben je het zelf?' vroeg ik en hij knikte breed grijnzend.
Daar stond hij als een tot leven gekomen Droste effect met zijn foto op de voorpagina van het Straatjournaal. Toen ik thuis gekomen het artikel las dat over hem ging schrok ik toch wel even, Mo verkocht 14 kranten in 8 uur! Dat betekent een volle werkdag in de kou staan voor een schamele 12 euro 60, ik denk dat de meeste mensen hiervoor hun neus zouden ophalen.
Dus mensen, koop eens (wat vaker) het Straatjournaal. Uiteraard bevat het stukken over dak- en thuislozen maar niet alleen maar klaagverhalen, zij vullen bijvoorbeeld ook een pagina met hun gedichten. In dit nummer staat verder een artikel over het Repaircafé, een aardig stuk over een begraafplaats in Bergen en een stuk over de expositie Roddel & Achterklap in het Westfries Museum. Daarnaast vaste rubrieken, zoals de columns van Wigbolt Kruijver en medeblogger Marius Jaspers, puzzels, straatinterviews en de fotovraag van Jan Heijer.
Elke maand een nieuwe voor slechts twee euro's!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten