dinsdag 19 maart 2013

De Blob

Grappig, amper had ik op de NLDoetdag voor het eerst het woord Blob gehoord, waarvan ik aannam dat Kunstfort Vijfhuizen het zelf had verzonnen, of ik hoorde het woord weer voorbijkomen op de derde architectuurles.
Een Blob (Binary Large Object) blijkt een begrip te zijn, een algemeen woord voor een vormeloos klodderig gebouw, iets wat geen duidelijk dak of vloer heeft, maar meer een soort schil. Dat je het ruim moet nemen bleek wel toen Suzanne Roelofs zelfs onze nieuwe Toneelschuur een blobachtige vorm toedichtte. Ook het stadhuis van Alphen en het ING hoofdkantoor zijn blobachtigen.
De foto komt van de site van het Kunstfort waar nog meer info over Blobs is te vinden.

1 opmerking:

  1. Wat toevallig!
    Maar het ING kantoor is volgens mij helemaal geen blob. Ik (en ik niet alleen) ken het niet anders dan als 'schoen'!..

    BeantwoordenVerwijderen