donderdag 20 februari 2014

In de mode

Elke woensdagmiddag rond half twee komen ze de bibliotheek binnenwandelen, de jongens van het gezinsvervangend tehuis met hun leider. Goedgemutst groeten ze vriendelijk en blijven gezellig rond de balie hangen. Eén van de jongens, een grote logge twintiger met dun vlassig haar, heeft een vraag. 'Heeft u ook boeken over mode?' Maar natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd waar hij die voor nodig heeft. Nou, hij heeft plannen om zich in het nieuw te steken en hij wil zich wat oriënteren. Tja, dan is een dikke pil over modegeschiedenis niet echt iets waar hij wat aan heeft. We kijken of er misschien geschikte tijdschriften zijn. Nee, de Fancy heeft alleen maar meisjesmode en de Viva en de Libelle zijn voor dames. Hij wordt afgeleid door een automagazine, 'Zo'n sportauto wil ik ook wel hebben!'. Dat lijkt me ietsje onbereikbaarder voor hem dan een flitsend nieuwe outfit. 'Maar ik moet weg' zegt hij, 'ze staan op me te wachten' en hij steekt me een slap handje toe. Ben benieuwd wat hij volgende week draagt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten