donderdag 22 december 2011

Conny Jansen danst

Twee hoogtepunten uit het repertoire van Conny Jansen danst werden opnieuw uitgevoerd tijdens de voorstelling Life Live! Tja, wat moet ik ervan zeggen. Het eerste stuk was prettig voor het oog, met een hele mooie openingsscène. De dansers zaten op de grond, gebogen en met de rug naar het publiek en heel langzaam kwam hun hoofd omhoog. Zo langzaam dat je even alleen maar hoofdloze rompen zag, heel apart. Ook leuk: de combinatie van de boomlange donkere danser met het kleine danseresje. Verder veel dans met de hele groep wat ik altijd leuk vindt. Dit alles begeleid door minimal music in een decor met een soort skatebanen.
Het tweede stuk speelde zich af in een decor van rijen en rijen plastic tuinstoeltjes, wel een mooi beeld. Ze werden opgestapeld door een soort ober en tussendoor werd gedanst, gezeten, en gemompeld, dit alles begeleid door zenuwtergende muziek die, zo merkte ik later pas, gemaakt werd door Corrie van Binsbergen, toch niet de minste. Voor mij was dit niet zo'n hoogtepunt, maar ja, wie ben ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten