zaterdag 28 november 2015

Jubileumscratch

Het Haarlemse  Koor Lokaal bestaat 25 jaar en dat vierden ze vandaag met een scratch. Scratch betekent: een dagje flink liedjes oefenen met een aantal gegadigden en dat dan aan het eind van de dag ten gehore brengen voor een publiek.
Ik aarzelde nog of het niet te hoog gegrepen zou zijn voor mij maar vriendin M. haalde me over met de belofte van taart en een lekkere lunch dus vooruit.
We begonnen met een warming-up onder leiding van dirigent Wim Dijkstra en wandelden al zingend de Janskerk rond. Dat bleek tevens een oefening in het 'opkomen', zo zouden we bij het eindconcert ook ons entree moeten maken. De rest van de dag bogen we ons over drie andere liedjes: van Mendelssohn, Bernstein en een spiritual dus het was zeer gevarieerd. Uiteraard was dat maar een klein deel van het hele concert, dat verder werd gevuld met nummers van Koor Lokaal zelf en de speciaal aangetrokken sopraan.
Enfin, het was een hele leuke dag en wat vooral opviel was het enthousiasme van de dirigent.  Ik bedacht me dat ik bij optredens van het koor altijd alleen zijn rug zag en nu zijn gezicht. Wat stond die man te stralen, het was werkelijk een genot! Het lukte hem om ons vlotjes drie liedjes te laten instuderen en een vlekkeloze opkomst te organiseren. Chapeau.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten