vrijdag 29 mei 2015

Tina

Ik scoorde een stripboek van de Tina in de kringloopwinkel en liep nog wat rond te kijken met het boek onder mijn arm. Een man schoot me verheugd aan, lange haren, verweerd gezicht, een jaar of veertig. Hij zei: 'Die Tina boeken, wat zijn die leuk hè? Ik vind er altijd zo'n speciale sfeer inzitten, in die verhalen.' Ik dacht even dat hij me voor de gek hield maar hij bleef serieus. Hij had al een hele stapel verzameld en ook de losse weekbladen vertelde hij. Ik zei maar niet dat ik het boek alleen had gekocht om er eens leuk mee te knutselen en de tekstballonnetjes te veranderen. Eenmaal thuis bekeek ik de plaatjes eens goed, Lekker kneuterig en toch een beetje spannend en verder erg jaren zeventig. Best leuk ja, veilig wel. Misschien bedoelde hij dat wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten